söndag 7 april 2013

Gårdens själ II - leksaker

Barn och leksaker är en destruktiv kärlekshistoria. Själv gick jag fram som en ångvält bland det som fanns kvar i leksaksväg efter min far när jag själv var liten. Jag minns speciellt ett tvåmotorigt sjöflygplan i plåt där propellrarna drevs av en fjäder. Det tog inte många flygturer och hänsynslösa uppvridningar av fjädern förrän propellrarna såg ut som vissna blad, vingarna satt löst och urverket var paj... Hå hå ja ja! Men ett och annat lyckades faktiskt slinka förbi mina förgörande händer.
Hästar - leksaksbilar innan leksaksbilarna fanns. En gång hade den seldon och sadel också.
Wroom wroom - nä, förlåt! Klopetiklopp kloppetiklopp ska det va...
Två generationers leksaksbilar. Kranbilen är min!
Den äldre slapp destruktion eftersom den var så ful!
Tidlös BRIO-hund sneglar från hyllan. Har tillhört min faster av hjulet att döma.
En pytteliten blunddocka. Den har nog tillhört min syster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar