måndag 30 juli 2012

Varför blogga?

På natten till juldagen, min födelsedag, kom Dagmar på besök. Ett kort, stormigt och i högsta grad objudet besök. I fem dagar slickade vi såren, utan el, vatten eller telefon och jag bestämde mig för att börja blogga. Varför? Mest för egen skull. Förr skrev man dagbok och nu bloggar man.
Här ska stå om mina erfarenheter, mina glädjeämnen och bekymmer kring att försöka sköta om en gammal gård i norrlands inland med alldeles för många hus och alldeles för lite tid. Mest som minnesanteckningar till mig själv, men om någon annan har glädje av det ... så mycket bättre!


3 kommentarer:

  1. Skall bli kul att få följa detta!

    SvaraRadera
  2. Så hittade jag då hit... och läser om grannhuset och dess invånare. Kommentaren hamnar här för jag har ju lusläst ända hit ner och nu är det slut... eller början, då.

    Sparar en länk hos mej, om det är ok, så jag lätt hittar tillbaka.

    Vi ses säkert framöver!

    SvaraRadera